Uvođenjem revidirane Uredbe o oznakama guma, kao i registracijskom bazom podataka (EPREL) i opcijom dva nova pokazatelja učinka (zahvat snijega i leda), Evropska komisija ima za cilj bolje informiranje i daljnje osnaživanje potrošača pri kupovini guma i pružanje šireg uvođenja na tržište guma s najboljim sigurnosnim i ekološkim performansama
Gume za teretnjake (C3), da, gume za bicikle, ne.
Za teretnjake (C3), kao i za sve ostale klase (C1 i C2), i proizvođači guma i trgovci morat će kupcima dostaviti službene podatke s etiketa i informativni list o proizvodu prije prodaje.
Bit će uspostavljena službena baza podataka (EPREL) u kojoj treba registrirati sve gume, a šira javnost, kupci i nadzorna tijela mogu potvrditi izjave na etiketi.
Propis dopušta proizvođačima guma da deklariraju klase etiketa na temelju alata za ispitivanje i/ili izračuna/ekstrapolacije i referenciranja, pravilno dokumentiranih.
Planira se proširiti opseg na protektirane gume 2023. godine.
Da. Sve države članice morat će izraditi plan nadzora tržišta guma dijelom svojih godišnjih programa nadzora tržišta počevši od 2021. godine. Za to će postojati proračun Evropske komisije. U ovu je novu uredbu uključeno nekoliko mjera, kao i novi okvir za nadzor tržišta koji će ojačati provedbene mjere.
Da. Lako možemo identificirati zimske i cjelogodišnje gume s potvrđenim zimskim performansama sa simbolom 3PMSF (planinska pahuljica s tri vrha) na naljepnici. Nordic zimsku gumu PLT (C1) možemo identificirati s potvrđenim performansama leda sa simbolom leda (samo za nordijske mekane gume) neposredno na naljepnici. Nisu definirani probni propisi za gume C2 i C3.
Imamo QR kôd koji omogućava krajnjim korisnicima da lako potvrde izjave na naljepnici preko linka na službenu bazu podataka EPREL s podacima o registraciji proizvoda.
Vrijednosti novih etiketa bit će dostupne javnosti 1. maja 2021. godine. Podaci i registracije proizvoda na EPREL-u bit će dostupni našim kupcima/trgovcima gumama početkom 2021. godine kako bi se osigurao nesmetan prelaz i priprema svih naših kupaca i prodajnih sistema. Očekuje se da će baza podataka za registraciju EPREL biti dostupna do kraja oktobra 2020.
Vizualizacija podataka o registraciji guma na EPREL-u za širu javnost i distributere guma bit će dostupna do kraja 2020. godine.
Nova uredba EU o oznakama guma povećat će transparentnost i otvoriti neke mogućnosti za vrhunske proizvođače koji se pridržavaju pravila od uvođenja takvih oznaka (u novembru 2012. u Evropi). Dodatni nadzor tržišta bit će presudan. To će, međutim, donijeti nove odgovornosti za trgovce gumama i automobilima koji će vjerovatno trebati neka ažuriranja njihovih operacija povezanih s gumama.
To je jedna od osnovnih ideja. To bi trebao biti jedan od rezultata povećanja transparentnosti i nadzora.
Izvedbu naljepnica izjavljuju proizvođači na temelju njihove tehničke ocjene. Tijela za nadzor tržišta država članica EU-a provest će provjere na licu mjesta (inspekcija dokumenata i fizičko ispitivanje proizvoda radi provjere) guma stavljenih na tržište.
Vrijednosti naljepnica za širu javnost i trgovce gumama mogu se naći na naljepnici /ispisu/digitalnim informacijama koje pružaju proizvođači guma.
Uz to, QR kôd na naljepnici pruža vam neposrednu vezu do baze podataka EPREL.
Ako imate broj članka, možete pretraživati u pregledniku naljepnica Conti EU ili direktno u EPREL-u (Napomena: funkcionalnost pretraživanja u bazi podataka EPREL-a još nije potpuno definirana ili dostupna).
Za kupce koji imaju pristup PRICAT-u, tamo će biti dostupni linkovi na preglednik naljepnica Conti EU, EPREL i različite klase.
Objektivno najbolje vrijednosti su ocjene A. Međutim, evropska oznaka ne daje cjelovitu sliku svih kriterija koji definiraju ukupne performanse gume. Dakle, prilikom izbora gume koja najviše odgovara očekivanjima potrošača, trebali biste se osloniti i na znanje i savjete stručnjaka za gume ili na rezultate ispitivanja nezavisnih časopisa za ispitivanje.
Nova oznaka procjenjuje pet kriterija izvedbe: kočenje na mokrom, snijegu i ledu, otpor kotrljanja i vanjsku buku. Većina testova u štampi obično procjenjuje više od deset kriterija, pa bi trebali pružiti daleko cjelovitiji izvor informacija od nove etikete.
Ne u ovom trenutku. To bi mogao biti slučaj u budućim revizijama propisa o EU homologaciji tipa.
Budući da nisu definirani ISO test ili ograničenja (pragovi).
Link do službenog EPREL unosa/registracije te određene gume/proizvoda.
To je Continentalov interni broj proizvoda, a to znači da sve gume tog tipa imaju istu konstrukciju i performanse.
Pretpostavka je da će kategorije ABC-a potrošači lakše čitati i integrirati ih u digitalne baze podataka i zaslone.
Usklađenost s ISO granicom ispitivanja kočenja u uvjetima poledice, u poređenju sa standardnom referentnom gumom. ISO METODA još nije dovršena.
Ne.
Ne. Možete koristiti bilo koji čitač QR-kôdova dostupan na tržištu. Sadržaj QR kôda jednostavno je neposredna URL veza do vaših podataka o gumama u bazi podataka EPREL.
Da. Pogledajte prethodne odgovore.
Ne u svim slučajevima. Što se tiče buke, sve ostaje isto (iako umjesto 1,2 ili 3 zvučna vala imamo kategorije A, B i C).
Za RR i kočenje na mokrom današnji razredi F i G u budućnosti će se spojiti u oblik E, a današnji razred E u budućnosti će biti razred D. Za gume C2 postoje nova ograničenja RR za klasu D (vidi donju tabelu).
RR | Mokro | Buka | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
Gume s novom etiketom nisu ništa bolje od onih sa starom etiketom.
Ne. Gume su potpuno iste. Gume u razrede E, F i G bit će prekvalificirane (za 1 klasu bolja) iako su potpuno iste gume kao i prije (identična konstrukcija).
Ne. To je potpuno ista guma.
Nordic zimsku gumu PLT (C1) možemo identificirati s potvrđenim performansama leda sa simbolom leda (samo za nordijske mekane gume) neposredno na naljepnici. Za C2 i C3 nisu definirani testovi ili ISO propisi.
Za logo za snijeg, gume moraju biti u skladu s 3PMS ograničenjima u ispitivanju na snijegu - vrijedi za C1, C2 i C3 s različitim uvjetima i referencama.
Ne postoji propis koji to zabranjuje, ali ljeti nećete doživjeti sve prednosti vožnje na ljetnim gumama, poput boljeg upravljanja na mokrom i suhom te upravljanja kočnicama, a mekši spoj zimskih guma znači da se brže troše na ljetnim temperaturama.
Ako imaju trenutnu (staru) oznaku, mogu se prodati nakon 1. maja 2021. (pod pretpostavkom da je DOT stariji). S novom oznakom, klase F i G stapaju se i formiraju klasu E.
EU je uveo oznake energetske učinkovitosti za mnoge proizvode (zamrzivači, usisivači, sijalice itd.). I dok oznaka gume sadrži nekoliko važnih kriterija učinkovitosti, osim energetske efikasnosti/efikasne potrošnje goriva, i dalje spada u kategoriju označavanja energetske učinkovitosti. Novim zaglavljem naljepnice Komisija želi postići zajednički izgled za sve proizvode s energetskom oznakom, iako postoje mnoge razlike u pojedinostima različitih naljepnica.
Da. Međutim, iako gume C3 prije nisu bile izuzete, stekle su neke nove obaveze.
Ne u ovoj reviziji (2021), ali vjerovatno u doglednoj budućnosti
Ne. Gume sa ekserima su izvan dosega propisa EU o oznakama, a iz portfelja Conti Grupe samo će gume od miješanog sloja C1 imati simbol leda. C2 i C3 također su izvan dosega ISO testa.
Ako se pridržavaju ograničenja performansi 3PMS, cjelogodišnje gume mogu nositi simbol. Inače, na tržištima gdje je to uvjet za zimsku upotrebu, ne mogu se smatrati cjelogodišnjim gumama. Guma sa samo M + S sposobnošću neće imati oznaku pahuljice na naljepnici.
Sve gume koje su u skladu s ograničenjima performansi 3PMS (odobrenje tipa) mogu imati logotip pahuljice.
Ne. Sve gume koje su u skladu s ograničenjima performansi 3PMS (odobrenje tipa) mogu imati logotip pahuljice.
Gume koje su trenutno u klasi E pojavit će se u budućnosti u klasi D (trenutno prazne za gume C1).
Potpuni popis guma koje su službeno registrirane za prodaju u Evropi prema ovom propisu od strane svih proizvođača guma, zajedno s podacima na etiketi.
Na nivou proizvoda -> Iste informacije kao na EU naljepnici i informativnom listu proizvoda (u višejezičnim verzijama).
Postoje dvije baze podataka, javna, otvorena za sve i ona s ograničenim pristupom, u kojoj se dodatne informacije čuvaju samo za nadzorne subjekte i proizvođače guma.
Registracija guma odvija se kroz službenu platformu nazvanu EPREL (Evropski registar proizvoda za energetsko označavanje).
Ne. U staroj uredbi o naljepnicama postojao je jasan zahtjev da se podaci o naljepnicama prikazuju na računu, ali taj zahtjev više nije potreban. Međutim, informacije još uvijek trebaju biti dostupne u nekom obliku. Distributeri guma moraju te podatke staviti na raspolaganje u pretprodaji na digitalnim platformama, na prodajnom mjestu i blizu gume kada se pojave na prodajnom mjestu.
U staroj uredbi o naljepnicama postojao je jasan zahtjev da se podaci o naljepnicama prikazuju na računu, ali taj zahtjev više nije potreban. Međutim, informacije još uvijek trebaju biti dostupne u nekom obliku. Distributeri guma moraju te podatke staviti na raspolaganje u pretprodaji na digitalnim platformama, na prodajnom mjestu i blizu gume kada se pojave na prodajnom mjestu.
Funkcije filtera/pretraživanja na EPREL-u još nisu dovršene - to će se dogoditi do kraja 2020.
Ne. Sve gume isporučene prije 1. maja 2021. sa starom oznakom i dalje ostaju usklađene i ne moraju se ponovno označavati. To se također odnosi na gume koje su već na tržištu (npr. na našim RDC-ima), ali isporučuju vam se nakon 1. maja 2021. godine.
Do 1. maja 2021. samo je trenutna oznaka mjerodavna i obavezna za evropsku prodaju. Ako bi potrošački interfejs EPREL-a postao dostupan prije tog datuma, teoretski bi se obje naljepnice mogle prikazivati jedna uz drugu.
Ne postoje posebni zahtjevi za trgovce automobilima; za njih vrijedi isto što i za distributere i distributere guma. Prije prodaje gume (ili vozila s gumom) moraju krajnjem kupcu dostaviti podatke o EU oznaci u vezi s dotičnim proizvodima. To zapravo znači da moraju dostaviti službenu naljepnicu u digitalnom ili štampanom obliku, kao i informativni list o proizvodu.
Ne postoje posebni zahtjevi za trgovce automobilima; za njih vrijedi isto što i za distributere i distributere guma. Prije prodaje gume (ili vozila s gumom) moraju krajnjem kupcu dostaviti podatke o EU oznaci u vezi s dotičnim proizvodima. To zapravo znači da moraju dostaviti službenu naljepnicu u digitalnom ili štampanom obliku, kao i informativni list o proizvodu.
Ne. 2012. godine, kada je oznaka prvi put primijenjena, industrijska odluka jeste imati naljepnicu gumama kao standard, ali to nije obavezni zahtjev. Continental je odlučio da za gume C1 i C2 ovo najbolje odgovara našim logističkim i prodajnim obavezama i obavezama naših kupaca. Za teretnjake (C3) smo izabrali digitalno rješenje koje je također u potpunosti usklađeno. Proizvođači i distributeri guma moraju osigurati da podaci o naljepnicama budu dostupni njihovim kupcima, i to u štampanom obrascu (na zahtjev) ili u digitalnom obliku. Distributeri moraju pokazati otisnutu etiketu guma za svoje kupce na prodajnom mjestu ili, gdje gume nisu izložene, kupci moraju dobiti štampanu kopiju (na zahtjev) ili digitalnu kopiju prije prodaje.
Continental će osigurati da svi proizvodi iz našeg portfelja ispunjavaju sve regulatorne obaveze za proizvođače guma. Uz to, za samo-definirano prelazno razdoblje (početak 2021. do kraja 2021) pružit ćemo obje oznake EU (sadašnje i nove) kako bismo spriječili nesporazume kod kupaca.
Bit će dostupno unutar EPREL-a i putem vlastitih rješenja i web-stranica kompanije Continental.
Uključit ćemo sve potrebne podatke u naše postojeće sisteme i interfejse, a također ćemo pružiti informacije o naljepnicama putem drugih formata za razmjenu podataka (.csv itd.).
Da, ako je proizvodni DOT stariji od 1. maja 2021. (tj. gume su proizvedene prije maja 2021).