Proizvodi za automobil / dostavno vozilo / 4x4

Novi serijal trka Extreme E pre događaja Arctic XPrix na Grenlandu

 

  • Treća trka u debitantskoj sezoni ovog vikenda u Kangerlusvaku
  • Prenos svih trka uživo u celoj Evropi
  • Trkački serijal na Continental-ovim specijalnim pneumaticima CrossContact Extreme E

Hanover, 23. avgust 2021. Extreme E daje gas do daske. Nakon dramatičnog početka u Al-Uli u Saudijskoj Arabiji i tehnički zahtevne staze na obalama jezera Retba u Senegalu novi serijal spektakularnih terenskih trka održava se 28. i 29. avgusta na grenlandskom večitom ledu. Trke se održavaju nadomak Kangerlusvaka s potpuno elektronskim hiperautomobilima ODYSSEY 21 predviđenim samo za vožnju po pisti. Grad se nalazi oko 50 kilometara severno od Arktičkog polarnog kruga, na kraju istoimenog fjorda dugog gotovo 163 kilometra, što ga čini daleko najzabačenijim naseljenim mestom na Grenlandu. Trkačku pistu, odabranu zahvaljujući nauci, čini dugački sprud od kamene prašine nanete prirodnim putem s lednika tokom mnogo godina. Trka će biti prenošena na mnogim evropskim TV stanicama. Trku možete uživo pratiti i na Continental-ovom vebkastu: https://www.continental-tires.com/car/stories/extreme-e/broadcast. Biće uzbudljivo videti koji će od devet timova najbolje iskoristiti vreme nakon početka sezone i preuzeti vođstvo u teškim uslovima na Grenlandu.

Sandra Roslan

Sandra Roslan, Head of Content Marketing & Social Media and Project Lead Extreme E

„Grenland je zaista ekstremno okruženje za spektakularni moto-sport”, kaže Sandra Roslan, zadužena za projekat pri Continental-u, osnivačkom partneru i proizvođaču pneumatika. „Nepovoljni uslovi na licu mesta staviće i materijale i sve učesnike na veliku probu. Istovremeno je Grenland na najvećem udaru globalnih klimatskih promena. Nigde na svetu neverovatan uticaj globalnog zagrevanja nije očigledniji. Grenland je izgubio 600 milijardi metričkih tona leda samo tokom protekle godine.”

Na takmičenju među velikanima moto-sporta iz različitih disciplina tim Rosberg X Racing trku započinje kao vodeći u generalnom plasmanu zajedno sa svetskim prvakom u reli-krosu Johanom Kristofersonom i bivšom australijskom prvakinjom u reliju Moli Tejlor. Svetski prvaci u reliju Sebastijan Leb i Kristina Gutjerez iz tima Luisa Hamiltona X44 bili su pobednici ovogodišnje etape u Dakaru i zaostaju samo 14 bodova. Prvak Formule 1 Dženson Baton i Continental-ova test-vozačica Mikaela Alin-Kotulinski zauzimaju treće mesto sa 13 bodova zaostatka. Razlika je izuzetno mala među ostalim timovima u izuzetno tesnoj trci od koje zastaje dah. Tim na četvrtom mestu Andretti United ima vođstvo od samo sedam bodova ispred tima Segi TV Chip Ganassi Racing na začelju karavana, koji je samo gomila pehova sprečila da se bolje plasira u prethodnim trkačkim vikendima u Saudijskoj Arabiji i Senegalu. 

Započnite
New content item
 

„Trke Extreme E podjednako su spektakularne i uzbudljive”, kaže Sandra Roslan. „Prethodne trke obilovale su iznenađenjima i pokazale da bilo koji tim može završiti na čelu. Razlog tome svakako je i taj što trke nikada ranije nisu održavane na ovim mestima. Niko ne poseduje iskustvo na koje se može osloniti. A staze su toliko ekstremne da nigde drugde ne postoje slični uslovi za trening i vežbu. Zato ni za Arctic XPrix nema jasnih favorita za pobedu.”

Svi timovi sa startne linije kreću u E-SUV vozilima nazvanim ODYSSEY 21. Ova izuzetna vozila duga su 440 cm, široka 230 cm i visoka 186 cm, što znači da su približnih dimenzija kao komercijalna SUV vozila, a ni osovinski razmak od 300 cm ne zvuči čudno. Međutim, izdvajaju se po snazi. Proizveo ih je Spark Racing Technology, imaju električni motor od 544 KS a teže tek 1.650 kg. Kao poređenje, prosečno vozilo za reli Dakar ima oko 300 KS i masu od preko dve tone. Ni ubrzanje nije ništa manje upečatljivo. Dva električna motora ove moćne bagije pokreću iz mesta do stotke za samo 4,5 sekunde. E-terenci takođe lako savladavaju nagibe od 55 stepeni. Da bi se tako velika snaga bezbedno zauzdala na stazi u svim uslovima i različitim klimatskim zonama, svi timovi u ovom trkačkom serijalu poklonili su svoje poverenje 37-inčnim trkačkim pneumaticima CrossContact Extreme E, koje je Continental posebno razvio za ovakve okolnosti.


1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 71 points
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 57 points
3. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 44 points
4. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 37 points
5. XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine GZ) 37 points
6. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 36 points
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 35 points
8. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 31 points
9. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 30 points